"Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia. Selamat Melayari Blog Kami."

BERITA SEMASA


Pemberitahuan


Aktiviti KoKurikulum: Akan dijalankan seperti biasa esok(SELASA) Murid-murid diminta membawa kad Kokurikulum untuk kehadiran.Sila tepati masa (UNIT KoKU SKBM)
.

Permohonan Pertukaran Guru Antara Bahagian/Negeri, Antara Daerah dan Dalam Daerah bagi Pertukaran Jun 2011 untuk guru DGA 29, DG 41, DG 32 (KUP) dan DG 44 (KUP) melalui e-GTukar akan dibuka mulai 1 hingga 22 April 2011.

Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Jun 2011 dijangka dikeluarkan mulai 25 Mei 2011.

Sila ambil maklum bahawa tiada peruntukan disediakan bagi tuntutan elaun pertukaran untuk sesi Jun 2011
.

Sila semak dan kemaskini maklumat anda melalui guru PK1 dengan segera sebelum sesi pertukaran bermula
.


Jika masih menghadapi masalah untuk membuat permohonan e-GTukar, sila hubungi Jabatan Pelajaran Negeri masing-masing (dapatkan no. telefon di “Bantuan”)



Sekian dimaklumkan.

Sunday, May 16, 2010

GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA CIKGU SK BATANG MELAKA.

Ucapan penghargaan dan terima kasih kepada semua cikgu SK Batang Melaka yang telah banyak berjasa kepada warga Batang Melaka dan bangsa tercinta..Sekalung penghargaan kepada ketua kami yang berwatakan tegas tetapi baik hati dan hansem orangnya, Tn Haji Minhat bin Azam, para jeneral kanan yang menjadi pengerak kepada kelancaran organisasi iaitu GPK1 En Muhammad bin Lasim yang sedang mengharungi perjuangan menjadi seorang pelajar, GPK Hem /Memangku GPK1 Daud  Md Nasir dan Ustazah Sukan kami GPK Kokurikulum Puan Rafeah binti Mohd Dah. Selamat hari guru diucapkan kepada Cikgu Bahasa sekolah, Cikgu Borhan, Cikgu Md Nor yang jarang senyum tapi bila senyum....., Cikgu Buku kami Cikgu Hilmiza iaitu Cikgu Perpustakaan, Cikgu Genius Matematik Cikgu Rozita. Tauke Ikan Keli n puyu Cikgu Hj Sham, Cikgu-cikgu English, Cikgu Arni, Cikgu Samsuri dan MADAM TUTY. Tidak lupa kepada cikgu yang memang tak pernah dapat hadiah Cikgu-cikgu PPKi Ibnu Sina Cikgu Badrul(cikgu mic), Cikgu Shikin (cikgu makan-makan-RMT) dan Cikgu Derwena. Ucapan Hari Guru juga dihulurkan kepada cikgu yang ramai anak-anak kecil iaitu Cikgu Mazlizam (murid Prasekolah la), Cikgu yang heboh dengan datanya Cikgu Muhaimin dan Cikgu Pemulihan yang sentiasa menyendiri Cikgu Khalid. Terima Kasih juga kepada Pakar-pakar sains SK Batang Melaka Cikgu Razali dan Cikgu Khairul. Tidak dilupakan barisan ustaz dan ustazah yang membentuk jati diri murid iaitu Ustaz Shafi, Ustaz Firdhaus, Ustazah Khairulnisa, Ustazah Norizan dan Ustazah Zaidawaty. Penghargaan juga diberikan kepada Penyelaras Sambutan Hari Guru tahun ini iaitu Cikgu Norra dan diharap sambutan pada tahun ini merupakan sambutan yang paling meriah serta meningkatkan semangat guru untuk mencurahkan bakti kepada bangsa dan negara.

JADILAH SEORANG GURU YANG HADIRNYA DITUNGGU, HILANGNYA DIRINDU, ILMUNYA DIBURU,NASIHATNYA DISERU DAN TINGKAH LAKUNYA DITIRU..

   

0 Comments:

Template by - Abdul Munir - 2008