"Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia. Selamat Melayari Blog Kami."

BERITA SEMASA


Pemberitahuan


Aktiviti KoKurikulum: Akan dijalankan seperti biasa esok(SELASA) Murid-murid diminta membawa kad Kokurikulum untuk kehadiran.Sila tepati masa (UNIT KoKU SKBM)
.

Permohonan Pertukaran Guru Antara Bahagian/Negeri, Antara Daerah dan Dalam Daerah bagi Pertukaran Jun 2011 untuk guru DGA 29, DG 41, DG 32 (KUP) dan DG 44 (KUP) melalui e-GTukar akan dibuka mulai 1 hingga 22 April 2011.

Keputusan Permohonan Pertukaran Guru Jun 2011 dijangka dikeluarkan mulai 25 Mei 2011.

Sila ambil maklum bahawa tiada peruntukan disediakan bagi tuntutan elaun pertukaran untuk sesi Jun 2011
.

Sila semak dan kemaskini maklumat anda melalui guru PK1 dengan segera sebelum sesi pertukaran bermula
.


Jika masih menghadapi masalah untuk membuat permohonan e-GTukar, sila hubungi Jabatan Pelajaran Negeri masing-masing (dapatkan no. telefon di “Bantuan”)



Sekian dimaklumkan.

Friday, May 14, 2010

LAWATAN SAMBIL BELAJAR PPKI KE ZOO MELAKA.



LAWATAN SAMBIL BELAJAR PPKI KE ZOO MELAKA DAN TAMAN TEMA AIR AYER KEROH 2010.


 
 Program PPKI Ibnu Sina telah berjaya mengadakan lawatan sambil belajar ke Zoo Melaka. Lawatan ini diadakan pada 22 April 2010 yang melibatkan 7 orang pelajar, 3 orang guru, 1 orang PPM dan 2 orang ibu pelajar Hyperaktif.Lawatan ini bertujuan untuk memberi pendedahan mengenai alam haiwan dan habitatnya. Lawatan ini membolehkan murid-murid Pendidikan Khas melihat sendiri rupa sebenar haiwan dan tabiat haiwan-haiwan tersebut. Murid dapat mengenali pelbagai jenis haiwan serta melihat Gajah, Harimau, Singa,Ular dan   pelbagai haiwan dengan mata sendiri. Lawatan ini memberi banyak faedah kepada murid melalui pengajaran secara langsung selama hampir tiga jam mengelilingi Zoo Melaka. Selepas selesai melawat zoo, murid dibawa ke Taman Buaya. Di Taman Buaya ini murid dapat melihat sendiri pelbagai spesis buaya di seluruh dunia, ular sawa sepanjang 10 meter dan pelbagai spesis burung. Taman Buaya juga ada menyediakan Taman Tema Air yang mempunyai pelbagai kemudahan seperti gelunsur di dalam air,permainan bola tampar air dan lain-lain. Murid-murid menghabiskan masa hampir 3 jam di Taman Tema Air ini serta gembira bermain air di taman ini. Rombongan bertolak pulang ke SK Batang Melaka pada pukul 4 petang. lawatan ini memberikan pengalaman baru kepada murid serta meningkatkan kefahaman murid mengenai alam haiwan serta habitatnya. 

0 Comments:

Template by - Abdul Munir - 2008